ФОРМУВАННЯ ЕТИЧНИХ ЗАСАД АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ В МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ПРИ ВИКЛАДАННІ ДИСЦИПЛІНИ «РИТОРИКА ТА МИСТЕЦТВО ПРЕЗЕНТАЦІЇ»

Автор(и)

  • Людмила Грицаєнко керівник навчально­-методичного відділу, старший викладач кафедри профе­сійної освіти в сфері технологій та дизайну Київського національного університету технологій та дизайну, Київ, Україна,

DOI:

https://doi.org/10.24144/2663-6840.2019.1.(41).54-59

Ключові слова:

Риторика, мистецтво слова, презентація, академічна доброчесність, морально­-етичні цінності, студенти, майбутні педагоги

Анотація

У статті розглянуто питання формування етичних засад академічної доброчесності при викладанні дисципліни «Риторика та мистецтво презентації», розкрито актуальність теми на сучасному етапі.

У роботі досліджено вплив старогрецьких вчених, філософів, визначних риторів­педагогів вітчизняного красно­мовства на формування морально­-духовних чеснот у майбутніх педагогів. Доведено, що підготовка презентації, виго­лошення промови перед аудиторією сприяють вихованню етичних засад академічної доброчесності: відповідальності, самостійності, мужності, чесності, порядності, довіри, поваги до слухачів. Зазначено, що морально-­етичні цінності, задекларовані академічною спільнотою, є ключовими при формуванні індивідуальності майбутніх педагогів як висо­ копрофесійних фахівців, здатних до творчого саморозвитку

Посилання

Будянський Д.В. Напрямки використання здобутків риторики в процесі розвитку риторичної куль­ тури викладача вищого навчального закладу. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. Ужгород: Говерла, 2017. Вип. 1 (40). С. 38 – 41.

Бухарестская Декларация этических ценностей и принципов высшего образования в Европе. ЮНЕСКО­СЕПЕС. URL: http://docplayer.ru/36182114­Buharestskaya­deklaraciya­eticheskih­cennostey­i­ principov­vysshego­obrazovaniya­v­evrope.html (дата звернення: 27.07.2019).

Грицаєнко Л.М. Основи красномовства: навчальний посібник. 2-ге вид., доп. Київ: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2018. 260 с.

Мацько Л.І., Мацько О.М. Риторика: навчальний посібник. Київ: Вища школа, 2003. 311 с.

Методичні рекомендації для закладів вищої освіти з підтримки принципів академічної доброчес ності: лист Міністерства освіти і науки України від 23.10.2018. № 1/9–650. URL: https://mon.gov.ua/storage/ app/media/vishcha­osvita/2018/10/25/recomendatsii.pdf (дата звернення: 30.07.2019).

Сагач Г.М. Риторика: навчальний посібник. Київ: Ін Юре, 2000. 568 с.

Академічна чесність як основа сталого розвитку університету / за заг. ред. Т.В. Фінікова, А.Є. Ар­ тюхова. Київ: Таксон, 2016. 234 с. URL: http://www.univer.kharkov.ua/images/redactor/news/2016­09­07/ chesnist_osnova_rozvitk_Univers.pdf (дата звернення: 27.07.2019).

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-09-20