ЛІНГВОСТИЛІСТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ УКРАЇНСЬКОМОВНИХ РЕКЛАМНИХ ТЕКСТІВ СОЦІАЛЬНОЇ МЕРЕЖІ «ФЕЙСБУК
DOI:
https://doi.org/10.24144/2663-6840.2023.2.(50).89-94Ключові слова:
соціальна мережа, рекламний текст, мовностилістичні засоби, стилістичні фігури, тропиАнотація
У статті описуються лінгвостилістичні особливості українськомовних рекламних текстів соціальної мережі «Фейсбук». Доцільність розвідки аргументовано посиленню ролі реклами в сучасному світі. Вона є дуже дина- мічною і швидко трансформується. Рекламне повідомлення має особливу внутрішню організацію мовних одиниць, які орієнтовані на конкретну вигоду психологічної, матеріальної, іміджевої чи іншої властивості.
Метою наукової публікації є з’ясування лінгвостилістичних особливостей українськомовної реклами у мережі
«Facebook» (2020–2023 рр.). Для реалізації поставленої мети визначено такі основні завдання: 1) зафіксувати та про- аналізувати лінгвостилістичні засоби у рекламних текстах соціальної мережі «Фейсбук»; 2) виявити особливості вико- ристання лінгвостилістичних засобів у досліджуваній рекламі; 3) визначити специфіку їхнього впливу на споживачів реклами. Залежно від стратегії представлення рекламної інформації автори рекламних текстів ретельно підходять до вибору мовних засобів задля найбільш ефективної реалізації маніпулятивної технології. Досліджуваний матеріал засвідчив високу частотність використання різноманітних стилістичних засобів: синонімів, антонімів, омонімів, стилістичних фігур та тропів.
Реклама як феномен соціокультурного життя людини вже тривалий час перебуває у центрі наукових зацікавлень. Щоб забезпечити попит на певні товари чи послуги, автори рекламних повідомлень прагнуть упливати на підсвідо- мість споживачів, створюючи привабливі та маніпулятивні тексти, у яких вдало застосовують різні мовностилістичні засоби. У рекламі соціальної мережі «Фейсбук» виявлено високу частотність використання різноманітних стилістичних засобів: синонімів, антонімів, омонімів, стилістичних фігур та тропів. Більшої точності, виразності, зрозумілості викладу тексту надають синоніми, які роблять рекламу не тільки доступнішою до ширшого кола читачів, але й завдяки стилістичній функції градації посилюють емоційно-психологічний уплив на адресатів. Проте найпоширенішим стилістичним засобом при створенні рекламних текстів є антоніми, які допомагають створити позитивну асоціацію з продуктом та стимулюють бажання його придбати, при цьому відтворюють градуальну та комплементарну протилеж- ність. Задля увиразнення рекламного тексту, посилення його емоційно-експресивних можливостей укладачі реклами застосовують різноманітні стилістичні фігури та тропи. Посиленню виразності та емоційності рекламних повідомлень сприяє концентрація епітетів, порівнянь, гіпербол, метафор, метонімій, літоти, порівняння та персоніфікацій, які до- помагають якнайкраще описати рекламовану річ, звернути увагу на її переваги, підкреслити характерні риси. Усі ці засоби є тим потужним джерелом, що допомагає передавати інформацію від адресанта до адресата.